Ett utvecklingsarbete för en mer positiv kundupplevelse och effektivare ärendehantering
Service är ett prioriterat utvecklingsområde för förvaltningar och verksamheter i Tanums kommun. Efter att kommunen 2015 etablerade sitt Kundcenter med kommunvägledare får över 90 procent av dem som hör av sig svar på sina frågor redan vid den första kontakten. – Det...
En grundligt genomförd upphandlingsprocess för myndighet med specifika krav och behov
Fortifikationsverket förvaltar Försvarsmaktens alla byggnader och anläggningar i Sverige; många av dem i glesbygd. För att säkerställa myndighetens behov av en robust, säker, effektiv och uppdaterad telefonilösning fick Redway uppdraget att i samverkan med...
Kundservice i världsklass med ny strategi för outsourcing
Orsakerna till olikheterna spårades bland annat tillbaka till att kundservicefunktionen utfördes både inhouse och var outsourcad till en stor mängd externa leverantörer. Uppföljningen av den verksamhet som bedrevs inhouse och den som var outsourcad såg olika ut och...
Starten på en förändringsresa: Organisations- och verksamhetsanalys av IT-avdelning
IT-avdelningen på Uddevalla kommun tillhandahåller drift och teknisk systemförvaltning, supporttjänster, lösningar för IT-arbetsplatsen samt arbetar med att utveckla kommunens e-tjänster och enklare applikationer. Merparten av de tjänster som avdelningen levererar till kommunens förvaltningar produceras i egen regi, allt från driftövervakning till i ordningsställandet av hårdvara som laptops, surfplattor och mobiltelefoner.
Redway överträffade en global koncerns höga mål
Redway hjälpte en koncern med produktionsenheter och säljkontor i samtliga världsdelar att hitta kostnadseffektiva lösningar för sina arbetsflöden – och resultatet överträffade målen på flera sätt.I en global försäljningsfokuserad organisation är det viktigt att vara...
TELGE ENERGI
Telge Energi är ett av Sveriges starkast växande oberoende elhandelsbolag och har idag 170 000 kunder nationellt. Under åren har bolagets likställts med en prispressare men under senare år har man lyckats bygga ett mycket starkt varumärke kring sin miljöprofil. Idag säljer Telge Energi endast ren el från sol, vind och vatten.
SVENSKT NÄRINGSLIV
Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige och företräder 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 50 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar. Företag är primärt med i ett arbetsgivarförbund och/eller i en branschorganisation.
SVEASKOG
Sveaskog är Sveriges största skogsägare med 14 procent av den produktiva skogsmarken. Kärnverksamheten är att sälja timmer och massaved samt biobränsle. Dessutom gör Sveaskog markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Sveaskog äger skog till ett värde om cirka 30 miljarder kronor. Omsättningen 2013 var cirka 6 miljarder kronor och antalet anställda cirka 700 runt om i landet. Ägare är svenska staten.
STRÅLFORS
Utmaningen var att implementera Strålfors telefoni genom att avropa det ramavtal som Postnord har med Tele2 med de önskade anpassningarna som Strålfors önskade. Strålfors gick från en traditionell telecomplattform med Telia. Där ingick system för Strålfors kundtjänst samt Dectsystem på tre av siterna. Utmaningen var att gå från traditionell telefoni med kundplacerad växel och stödsystem till en molnbaserad plattform där tjänsterna var utformade på annorlunda sätt än tidigare.
SODEXO
Telemanagement sköter managementtjänsterna kring Sodexos telekommunikationer. Som en del av åtagandet kommer Telemanagement att agera Service Manager och Contract Manager samt hantera Telecom Expense Management (TEM) och fungera som systemägare och förvaltare.