Så kan ni utveckla er kundservice med hjälpa av ISO 18295
ISO 18295 är den internationella ISO standarden för kontaktcenters. Standarden är ett ramverk för kundserviceorganisationer och beställare som vill skapa en kostnadseffektiv och kvalitativ kundservice. ISO 18295 fokuserar på både arbetsprocesser och KPI:er för kontaktcentret men även för beställaren av kundservicetjänster. Genom att arbeta utifrån standarden kan ni därför gemensamt arbeta för en bättre kundupplevelse med tydliga förväntningar och rätt förutsättningar. ISO-standarden lägger en grund som fungerar oavsett om ni bedriver eller kravställer på en intern kundservice eller en outsourcad verksamhet.
Med vår Quick Scan hjälper vi er att göra en benchmark mellan ert nuvarande sätta att bedriva och kravställa på kundservice mot ISO standarden. Vi analyserar även vilken effekt ett nytt arbetssätt skulle kunna ge verksamheten.
Vi tittar i denna Quick Scan på båda delarna av standarden för att få ett helhetsperspektiv på ert arbete.
Genom vår Quick Scan får du inte bara en bild över vad ni behöver utveckla för att följa standarden utan även en bild av hur era processer och arbetssätt förhåller sig till andra liknande kontaktcenter såväl i Sverige som i världen.
- ISO Quick Scan genomförs av våra seniora verksamhetskonsulter som har många års erfarenhet av att driva och utveckla kundserviceorganisationer. Våra konsulter är väl insatt i vilka möjligheter och utmaningar som finns inom kundservice samt vad ISO standarden innebär. Vi har ett holistiskt perspektiv vilket gör att vi snabbt kan förstå ert nuläge och de förflyttningar som ni behöver göra
- Analysen ger er en utvecklingsplan som beskriver vilka frågor ni behöver arbeta med för att möta ISO-standarden. Utvecklingsplanen tar hänsyn till både process, teknisk stöd samt kompetens
Så går ISO Quick Scan till
ISO Quick Scan startar med en analys med tre huvudområden. Analysen sker genom intervjuer, workshops och analys av flöden och statistik:
Processanalys
Benchmark mellan de processer samt beskrivna i ISO 18295 och de processer som finns i er verksamhet. Vi analyserar också processmognaden
Resultat och utfall
Vi analyserar ert utfall för nyckel KPI:er samt undersöker bakomliggande faktorer.
Människa och organisation
Vi analyserar hur er samverkan fungerar samt hur era ansvarsområden
Vad får vi ut av en ISO Quick Scan och vad kostar den?
När Redway gör en Quick Scan av er verksamhet får ni följande:
En benchmark av er kundservice utifrån best practice
Utvecklingsplan innehållande:
-
Vilka förflyttningar som ni behöver göra för att arbeta i harmoni med standarden?
-
Vilka effekter kan uppstå genom de förflyttningar som föreslås?
-
Andra utvecklingsområden
Konkreta råd och action om vad som bör vara ert nästa steg!
Kostnad för totalt genomförande 29 000:- ex moms
Vill du veta mer om AI Quick Scan för kundservice eller om Redways andra tjänster? Kontakta Emma Link, emma.link@redway.se +46 733 70 35 53