Kundupplevelse

Vi skapar kundupplevelser som ökar er lönsamhet

Vi veta att kundupplevelsen är en nyckel för att skapa framgångsrika och lönsamma organisationer. Men hur går man då tillväga för att verkligen leverera en bra kundupplevelse? Vi på Redway tror på enkelhet som nyckeln till en kundupplevelse som verkligen skapar värde för både er slutkund och er organisation.

Vi har lång erfarenhet av att driva och leda initiativ som förbättrar kundupplevelsen. Genom att hjälpa er att skapa en mer kundcentrerad organisation som förstår era kunders vardag kan ni hitta utvecklingsområden som inte bara ökar era intäkter utan också minskar era kostnader. Dessutom finns en stark koppling mellan ökat fokus på kundupplevelse och en förbättrad medarbetarupplevelse.

Med våra beprövade analysmetoder kan vi kartlägga er nuvarande situation och identifiera exakt hur ni kan förvandla er kundupplevelse till en konkurrensfördel. Vi tar fram modeller som hjälper er att integrera kundinsikter i ert utvecklingsarbete, kartlägger och optimerar kundresor samt förstår vad som driver kundlojalitet. Allt detta görs med era målsättningar i fokus för att hjälpa er att uppnå era affärsmål.

Tillsammans med oss på Redway kan ni skapa enastående kundupplevelser som sätter er organisation i framkant. Vi har expertisen och verktygen som krävs för att transformera ert företag till en mer kundfokuserad och framgångsrik organisation.

Exempel på uppdrag

  • Analys och förändringsprojekt kring kundservice och kundupplevelse för fastighetsbolag
  • Analys och förändringsprojekt kring kundservice och kundupplevelse för nordisk e-handelskedja
  • Förändringsprojekt med fokus på leverans för nordiskt bolag
  • Upphandling av kundservice för internationellt bolag inom detaljhandeln

” Vi tror att nyckeln till en bra kundupplevelse ligger i enkelhet. ”

Kundinsikter – nyckeln till framgång när Riksbyggen förbättrar sin serviceupplevelse

Med visionen att utveckla attraktiva boendemiljöer och som en av Sveriges största fastighetsförvaltare för bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare, har Riksbyggen alltid strävat efter att erbjuda enastående kundservice. Kundserviceavdelningen på...

Kundupplevelse i fokus när Förbo upphandlar och implementerar en ny kundservicepartner

På vårvintern 2022 började Förbo sin resa mot ett nytt avtal avseende kundservice. Förbo har i flera år haft sin kundservice outsourcad och stod nu inför en ny upphandling. Förbos ambition med upphandlingen var tydlig redan från start – målet var att hitta en ny...

Vägen mot ett nära och förtroendefullt samarbete mellan Kontaktcenter och kommunens övriga verksamheter

Uddevalla kommuns Kontaktcenter är knutpunkten mellan olika verksamheter och dem de finns till för – invånare, företagare, fastighetsägare, föreningar och andra aktörer. Tillsammans med Redways konsulter har Kontaktcenter i en gemensam process och tagit fram ett...

Ett utvecklingsarbete för en mer positiv kundupplevelse och effektivare ärendehantering

Service är ett prioriterat utvecklingsområde för förvaltningar och verksamheter i Tanums kommun. Efter att kommunen 2015 etablerade sitt Kundcenter med kommunvägledare får över 90 procent av dem som hör av sig svar på sina frågor redan vid den första kontakten. – Det...

Kundservice i världsklass med ny strategi för outsourcing

Orsakerna till olikheterna spårades bland annat tillbaka till att kundservicefunktionen utfördes både inhouse och var outsourcad till en stor mängd externa leverantörer. Uppföljningen av den verksamhet som bedrevs inhouse och den som var outsourcad såg olika ut och...

Hur gör vi?

Redways styrka ligger i att verka i gränslandet mellan människa, teknik och process vilket bidrar till effektiva flöden som stöttas av rätt teknisk lösning. Vi arbetar nära våra kunder och brinner för att förstå och lösa deras utmaningar.

Vi arbetar med faktabaserad hypoteser för att ringa in problemställningar och skapa framdrift. För att kunna optimera sin kundupplevelse krävs insikter, analys och genomförandekraft. Genom att fånga feedback från NPS och NKI-mätningar och översätta dessa till agerbara insikter kan ni få en kontinuerlig utveckling av er kundupplevelse.

Varför ska ni välja Redway?

Expertis inom kundupplevelseförbättring

Vi har erfarenhet av att driva och leda initiativ som syftar till att förbättra kundupplevelsen. Vi hjälper er organisation att skapa en mer kundcentrerad inställning och förstå kundernas behov och vardag.

Enkelhet som nyckel

Vi tror att enkelhet är nyckeln till en bra kundupplevelse. Genom att fokusera på att göra processer och interaktioner enklare och smidigare kan ni skapa verkligt värde både för era slutkunder och för er själva.

Beprövade analysmetoder

Vi använder beprövade analysmetoder för att kartlägga organisationens nuläge och identifiera möjligheter att förbättra kundupplevelsen. Genom att använda insikter och data kan vi hjälpa till att utforma strategier, modeller och optimera kundresor för att skapa konkurrensfördelar och uppnå era målsättningar.

Helhetsperspektiv och effektiva flöden

Vi arbetar i gränslandet mellan människa, teknik och process för att skapa effektiva flöden som stöttas av rätt tekniska lösningar. Genom att ta ett helhetsperspektiv och integrera olika aspekter kan vi hjälpa er att skapa smidiga och sömlösa kundupplevelser.

Kundanpassade lösningar

Vi utgår från era målsättningar och behov för att skapa skräddarsydda lösningar för att förbättra kundupplevelsen. Vi brinner för att förstå och lösa era specifika utmaningar och arbetar nära er för att nå framgångsrika resultat.