Teknik
Väl fungerande teknik används för att skapa nya värden för kunderna. Tekniken ska användas fullt ut och ge maximalt värde för kundupplevelsen och den investering som är gjord. Tekniken ska stötta kundupplevelsen på ett effektivt och korrekt sätt.
Vi utvecklar IT-strukturer som kan växa med din organisation
Vi hjälper våra kunder att effektivisera och utveckla hanteringen av leveransmodeller och leverantörer för att skapa värde och nytta till verksamheten. Sourcingstrategi, inköp och upphandling, förvaltning, leverantörsstyrning och uppföljning är områden vi stöttar våra kunder med. Vi har stor erfarenhet av offentlig upphandling, LOU och LUF.
Vi finns med under hela processen från utformning av strategi och vägval, upphandling och leverantörsval till avtalsprocess och transition till ny tjänst eller leverantör.
Exempel på uppdrag
- Projektledning av IT-sourcing
- Sourcing av system för larmstyrning och larmhantering för en större larmcentral
- Projektledare anskaffning av system för trafikinformation inom transport & logistik
Kommunikationsplattformar och telefoni
För att realisera kundmötet behovs en stabil och effektiv kommunikationsplattform som stöttar kundmötesprocessen. Som konsulter och projektledare arbetar vi med att anpassa och effektivisera kommunikationslösningar efter kundens behov, från upphandling av teknik och lösningar till avtal och förvaltning.
Exempel på uppdrag
- Telefoni som tjänst samt systemstöd för kontaktcenter, projektledare upphandling
- Implementation av Teams, Teams-telefoni och Teams-informationsstruktur
- Implementering nordisk lösning för kommunikation för koncern med över 20.000 användare i multioperatörsmiljö
- Aktivitetsbaserad arbetsplats, projektledare upphandling och införande
- Skype for business, projektledare i framtagande av koncept för telefoni i Skype miljö
- Upphandling terminaler lösningar för asset management för ett företag inom logistik
Infrastruktur
Det innefattar WAN, LAN, Wifi, nästa generations nätverk (SD-WAN), IoT-tillämpningar (Internet of things), molnanslutningar och applikationsdrift. Som konsulter och projektledare arbetar vi med att effektivisera och utveckla hanteringen av infrastruktur, planering, inköp, förvaltning, ledning och uppföljning.
Exempel på uppdrag
- Globalt nät för infrastruktur för datakommunikation – Upphandling av bland annat SD-WAN med tillhörande tjänster, säkerhetslösningar, och molntjänster
- Nordisk infrastruktur för WAN, LAN och Wifi – projektledare upphandling och implementation med över 3000 accesspunkter
KONTAKTCENTERPLATTFORM, STÖDSYSTEM
Vi är kunniga i kontaktcentersystem och stödsystem som används för att leverera kundmötet. Exempelvis CRM, ärendehantering, WFM, PIM etc.
Exempel på uppdrag
- Global implementation av kontaktcenterlösning – projektledare strategi, upphandling, genomförande, förvaltning
- Ärendehantering i kommun – Projektledningupphandling och implementation
- Ärendehantering i e-handelsföretag – Projektledning upphandling och implementation
- Kunskapsdatabas, Knowledge Management för hemsida, internt bruk, AI-motor – Projektledning upphandling och implementation
- WFM-system – Projektledning upphandling och impelementation
- CRM-system – Projektledning upphandling och implementation