Maria Lindell, vd på Redway, berättar lite om hur man lyckats skala upp under pandemin, vilka trender hon ser kommer att prägla oss framgent och vad som varit roligast under året hittills.

2021 har varit ett fantastiskt år för oss på Redway. Dels har vi fått utföra en mängd roliga uppdrag ute hos våra kunder, vi har införskaffat oss nya kunder och inte mindre än tre nya medarbetare hittills. Att det har kunnat gå så bra för oss är också tack vare fantastiska medarbetare som levererar högt värde till våra kunder. En annan förklaring till varför det gått så bra är att det under pandemin blivit påtagligt att de områden vi jobbar med – kundupplevelse och infrastruktur – är viktiga vägar för alla bolag. Det har inte varit en lika intressant fråga innan, men nu har det blivit livsviktigt.

Nytt varumärke lanseras

Men, det roligaste som hänt under 2021 måste ändå vara att vi bytte namn och fick en ny, tjusig kostym. Telemanagement blev Redway och responsen har varit fantastisk. Att vi gjorde denna transformation berodde på några olika saker; vi ville dels kunna representera hela bolaget och inte bara en del av vår verksamhet, men vi ville också göra ett avstamp till något nytt. Att ha ett namn som står för våra värderingar kändes väldigt viktigt för oss.

En annan höjdpunkt var vår sommaravslutning (som faktiskt hölls hemma hos mig). Att få se det “gamla gardet” träffa våra nya medarbetare och se dem interagera och ha fantastisk kul ihop var ett riktigt lyckopiller. Vi körde femkamp, åt god mat och pratade lite om året som varit och om vad som komma skall. 

Redway framåt

Resten av året kommer vi att fokusera på att utveckla vårt erbjudande ytterligare, anställa ännu fler grymma medarbetare och hitta nya, spännande och roliga uppdrag åt våra kunder.
Något vi sett under året är att vi blivit väldigt mycket mer digitala, väldigt snabbt. Genom digitala möten och mindre fysisk kontakt har vårt tålamod minskat genom hela leveranskedjan vilket gjort att vi måste hålla oss på tå för att kunna leverera ännu bättre upplevelser än innan. Kunderna förväntar sig mer av leverantören i form av upplevelse än tidigare – tålamodet tryter och så vidare. Kundfokuset, bra bemötande och processer i alla kontaktytor blir allt viktigare. Äntligen ser vi fler och fler som inser betydelsen och korrelationen mellan medarbetarupplevelse och ökad kundnöjdhet.

Sist men inte minst vill jag önska alla mina fantastiska kollegor, härliga samarbetspartners och kunder en fantastisk sommar och semester! Vi ses i höst! 

Maria Lindell,
Vd på Redway